ana strumpf

 

"Ilustradora, designer de interiores e de produto; e consultora criativa. Ana Strumpf é isso tudo, mas, olhando bem, uma coisa só: uma criadora. Já emprestou seu olhar, lúdico e colorido, para assinar parcerias com marcas como Walt Disney, Nina Ricci, Keds, Seletti, DVF, Clinique, Tod’s, Smashbox, La Mer, Samsung, Sanrio, Tok&Stok, Micasa, Ellus e Branco Papel de Parede. Seus desenhos já ilustraram páginas das Vogues Brasil, Korea e Bambini; Milk, Elle Mexico, Bazaar Hong Kong e Chile, Marie Clare Russia, e Glamour USA, entre outras.

Re.Cover, seu trabalho de ilustração capas de revistas, ganhou o mundo. Ao desenhar em cima de imagens feitas pelos maiores nomes da moda, Ana dá novo sentido a elas, “re.cria” desejo. Tudo em suas mãos ganha novas cores, roupagem, novo sentido. É o que acontece, também, com as casas que decora, seja em São Paulo, Miami ou Nova York.

Em tempos de internet, mídias sociais, fast-fashion, cópias de cópias de cópias, Ana entrega algo que parecia que nem existia mais: identidade visual. Ao passear por este site, você vai ver inúmeros trabalhos dela. E vai entender, logo de cara, a assinatura inconfundível da infinita cartela de cores de Ana Strumpf."

Maria Prata | Jornalista e Consultora de Moda


"Illustrator, interior and product designer, creative consultant. Ana Strumpf is all that, but, looking closely at her, one understands she’s just one single thing: a creator. She has already lent her vision, colorful and playful, to sign partnerships with brands such as Walt Disney, Nina Ricci, Keds, Seletti, DVF, Clinique, Tod’s, Smashbox, La Mer, Samsung, Sanrio, Tok&Stok, Micasa, Ellus and Branco Papel de Parede. Her drawings have already illustrated the pages of Vogue (Brazil and Korea), Bambini, Milk, Elle Mexico, Bazaar Hong Kong and Chile, Marie Clare Russia, Glamour USA, among others.

Re.Cover, her illustration series done over fashion magazine covers, has traveled the world over. When drawing on top of images created by World Fashion's greatest names, Ana re-signifies them and, thus, “re.creates” desire. In her hands everything obtains new colors, packaging, meaning. This also happens to the places she decorates, whether in São Paulo, Miami or New York.

In times of internet and social media, fast-fashion, copies of copies of copies, Ana delivers something we thought no longer existed: visual identity. When browsing through this website, you’ll get to see how varied and rich are her work and talent. And you’ll immediately recognize the unmistakable, colorful signature of Ana Strumpf’s endless palette."

Maria Prata | Journalist and Fashion Consultant